يك نرم افزار براي جلوگيري از نصب برنامه هاي اضافه بر روي رايانه + دانلود
خنده_____جالب____دیدنی
يك نرم افزار براي جلوگيري از نصب برنامه هاي اضافه بر روي رايانه + دانلود
یک شنبه 25 اسفند 1392 ساعت 21:40 | بازدید : 1996 | نویسنده : مهدی | ( نظرات )

روزانه نرم‌افزارهای بسیاری طراحی می‌شود که تعدادی از آنها به‌طور رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. برخی از این برنامه‌های رایگان از سوی کاربران خانگی توسعه یافته و منتشر می‌شود و برخی دیگر را شرکت‌های تولید‌کننده نرم‌افزار به سفارش برخی شرکت‌های دیگر تولید می‌کنند. تابه‌حال فکر کرده‌اید هزینه‌های موردنیاز برای طراحی، انتشار و توسعه یک نرم‌افزار رایگان چطور تامین می‌شود؟


فارغ از برنامه‌هایی که بعد از مدت‌ها همچنان رایگان است و هزینه‌شان‌ را نیز اشخاص توسعه‌دهنده آنها تامین می‌‌کنند، بسیاری از برنامه‌های رایگان از روش‌های مختلف تبلیغاتی برای جبران هزینه‌های تولید و نگهداری نرم‌افزار بهره‌مند می‌شوند. (صرف‌نظر از برنامه‌هایی که برای ارائه خدمات پشتیبانی وجهی را از کاربر دریافت می‌کنند)

این روزها با وجود نرم‌افزارهای امنیتی مختلف، نصب یک نرم‌افزار تبلیغاتی بی‌فایده بدون اطلاع کاربر، کاری دشوار است و چنانچه توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای رایگان از طریق نفوذ نرم‌افزارها یا دیگر کدهای تبلیغاتی به داخل برنامه‌هایشان، آنها را به رایانه کاربران وارد کنند، برنامه‌های آنها پس از مدتی کوتاه به‌عنوان برنامه‌های مخرب و تبلیغاتی شناسایی شده و مطمئنا از محبوبیت خاصی برخوردار نخواهند شد. برای حل این مشکل و جای نگرفتن در فهرست سیاه، نرم‌افزارهای به‌درد نخور (JunkWare) به‌صورت ابزارهایی همراه با نرم‌افزار اصلی ارائه شده و هنگام نصب نیز گزینه‌ای برای نصب یا عدم نصب آنها روی سیستم‌عامل در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

در چنین شرایطی به‌دلیل آن‌که کاربر حق انتخاب در نصب یا عدم نصب برنامه را دارد، ابزارهای امنیتی به هیچ مورد مشکوکی برخورد نخواهد کرد و چنانچه نصب برنامه‌های به‌درد نخور نیز روی رایانه صورت گیرد با انتخاب و به خواسته شخص کاربر بوده است! با توجه به این‌که بسیاری از کاربران هنگام نصب برنامه‌ها فقط گزینه‌ Next را کلیک و تنظیمات پیشفرض را نیز به‌حال خود رها می‌کنند، بسیاری از این برنامه‌ها همراه با برنامه اصلی نصب می‌شود و پس از نصب نرم‌افزار کاربر متوجه می‌شود همراه برنامه اصلی، چند برنامه به‌درد نخور نیز روی رایانه‌اش نصب شده است!

رهایی از به‌درد نخورها

یکی از ساده‌ترین راه‌های خلاصی از این برنامه‌های به‌درد نخور بررسی دقیق مراحل نصب و انتخاب یا عدم انتخاب برنامه‌های اضافه هنگام نصب یک برنامه است. برای انجام این کار تنها چیزی که نیاز داریددانستن کمی زبان انگلیسی و اندکی حوصله و دقت است؛ زیرا گاهی اوقات انتخاب یا عدم انتخاب یک گزینه برای نصب برنامه‌های اضافی با گزینه‌های گمراه‌کننده‌ای همراه بوده و ممکن است انتخاب اشتباه شما نصب برنامه‌های به‌درد نخور را در پی داشته باشد.

حق انتخاب را به Unchecky بدهید

اگر حوصله و مهارت مورد نیاز برای نظارت بر مراحل نصب نرم‌افزار را ندارید یا بتازگی کار با رایانه را یاد گرفته‌اید پیشنهاد می‌کنیم از روش ساده‌تری کمک بگیرید. نرم‌افزار سبک و قدرتمند Unchecky به همین منظور طراحی شده است.

این نرم‌افزار با دقت و حوصله کافی مراحل نصب را زیر نظر گرفته و هرجا که صلاح بداند با غیرفعال‌کردن چک‌مارک‌های موردنظر، مانع نصب برنامه‌های به‌درد نخور همراه با برنامه اصلی می‌شود. همچنین در صورتی‌که شما حواستان نباشد و علامت چک‌مارکی را فعال کنید با پیغام هشدار Unchecky مبنی بر نصب نرم‌افزارهای همراه با برنامه اصلی مواجه خواهید شد. این نرم‌افزار برای بسیاری از کاربرانی که نمی‌دانند یک نوار‌ابزار چه زمانی روی مرورگر رایانه‌شان نصب شده است یا اطلاعی از جزییات نصب برخی برنامه‌ها روی سیستم‌عامل ندارند، طراحی شده است تا آنها با خیال راحت به نصب نرم‌افزارهای موردنظر روی رایانه پرداخته و نگرانی برای نصب نرم‌افزارهای به‌درد نخور همراه با برنامه اصلی نداشته باشند.

نصب Unchecky

از آنجا که این نرم‌افزار کاربران مبتدی را هدف قرار داده است برای نصب آن نیز مراحل سختی را پیش‌روی نخواهید داشت. برای استفاده از این برنامه کافی است به سایت www. unchecky. com مراجعه کرده سپس روی دکمه‌ Download که در وسط صفحه به‌نمایش درآمده است، کلیک کنید. پس از ذخیره فایل نصب ‌باید دوبار روی آن کلیک کرده و پس از اجرای برنامه گزینه‌ Install را برای آغاز عملیات نصب انتخاب کنید. در انتها نیز روی Finish کلیک کرده و به همین راحتی نرم‌افزار روی رایانه شما نصب می‌شود.

Unchecky کجاست؟

یکی از ویژگی‌های نرم‌افزار Unchecky پنهان بودن آن از دید کاربر است. این نرم‌افزار هیچ آیکونی ندارد و فایل اجرایی آن نیز در دسترس شما قرار نمی‌گیرد؛ اما می‌توانید اطمینان داشته باشید که نرم‌افزار در حال اجراست و نصب‌های احتمالی روی سیستم‌عامل را زیرنظر می‌گیرد. برای اطمینان از اجرای برنامه نیز می‌توانید با مراجعه به task manager (فشار همزمان کلیدهای Ctrl+Shift+Esc ) نام آن را در فهرست پردازش‌های در حال اجرا مشاهده کنید.

به‌روزرسانی‌های این نرم‌افزار نیز به‌طور خودکار صورت می‌گیرد و شما می‌توانید پس از نصب برنامه، آن را فراموش کنید؛ زیرا فقط زمانی حضور نرم‌افزار را روی رایانه احساس می‌کنید که در مراحل نصب یک نرم‌افزار، به‌طور خودکار علامت چک‌مارک کنار برخی گزینه‌ها (مربوط به نصب نرم‌افزارهای تبلیغاتی و به‌درد نخور) غیرفعال می‌شود!

توانایی‌های Unchecky

نرم‌افزار Unchecky تقریبا سه ماه است که منتشر شده و باتوجه به این زمان انتشار نباید انتظار یک نرم‌افزار شگفت‌انگیز را از آن داشته باشیم. با این حال این نرم‌افزار در همین مدت کوتاه دستخوش تغییرات بسیاری شده و بیش از 16 مرتبه به‌روزرسانی شده است. Unchecky هم‌اکنون از بسیاری از نرم‌افزارهای جدید و معروف پشتیبانی می‌کند و در مواردی در شناسایی گزینه‌های نصب برنامه‌های به‌دردنخور مربوط به نرم‌افزارهای قدیمی با مشکلاتی مواجه است. به‌عنوان مثال چنانچه قصد داشته باشید نسخه‌ای قدیمی از برنامه Winamp را روی رایانه نصب کنید، ممکن است در عملیات نصب هنگامی که برنامه قصد دارد چهار نرم‌افزار به‌دردنخور را همراه با خود روی رایانه شما نصب کند سه نرم‌افزار با Unchecky غیرفعال شده اما همچنان یکی از آنها روی رایانه نصب شود.

نرم‌افزارهای Softonic installer، KMPlayer، DAEMON Tools، CCleaner، Ad-Aware، Babylon، PDFCreator و بسیاری از برنامه‌های دیگر از جمله نرم‌افزارهای رایگانی هستند که چند برنامه را نیز با خود به رایانه شما می‌آورند و نرم‌افزار فوق مانع ورود همراهان آنها به رایانه می‌شود.

 

 




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
لینک دوستان
نظر سنجی

نظر شما راجع به این وبلاگ چیست؟

آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 9
بازدید هفته : 116
بازدید ماه : 5351
بازدید کل : 122701
تعداد مطالب : 144
تعداد نظرات : 188
تعداد آنلاین : 2



سيكس دانلود


چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند سیکس دانلود 
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان (سیکس دانلود)و آدرس 6download.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 144
:: کل نظرات : 188

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 2
:: تعداد اعضا : 236

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 2
:: باردید دیروز : 9
:: بازدید هفته : 116
:: بازدید ماه : 5351
:: بازدید سال : 12134
:: بازدید کلی : 122701
با کلیک بر روی 1+ سیکس دانلود را در گوگل محبوب کنید